tisdag 2 april 2013

Vegobloggens födelse

Det var en kall dag i april, ganska likt en måndag men ändå inte riktigt så. Jag hade precis bestämt mig för att låta Berlindagboken vila några månader och startat upp en ny blogg, en blogg som mest skulle innehålla noveller, foton, jobb, resor och inspiration. Det kändes fint, beslutet vad välkommet men ändå...något saknades. Det finns en liten person inom mig som länge velat skriva en vegetarisk kokbok, eller öppna en vegetarisk restaurang eller...Hon den där lilla är alldeles för liten för att få ta så stora beslut själv men jag kände ändå att jag ville ge henne något, något i stil med en blogg. Och så föddes då vegobloggen. Den heter ""vegoliv" och kommer innehålla en salig blandning av allt som är vegetariskt och veganskt. Recept naturligtvis, tips på restauranger med bra vegomat, resmål man gärna åker till som vegetarian (åtminstone om man, som jag, tycker att maten är en stor del av upplevelsen!) och ett och annat inlägg om det etiska ställningstagandet som gjorde att jag själv blev vegetarian för fjorton år sedan.

Välkomna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar